Veröffentlichungen



Veröffentlichungen und Auszeichnungen



Jahr Titel
2015 M. Pasternak, F. Mauss, M. Sens, M. Riess, A. Benz, K.G. Stapf Gasoline engine development using zero-dimensional spark ignition stochastic reactor model and three-dimensional computational fluid dynamics engine model, International Journal of Engine Research IJER-15-0065
K.G. Stapf, B. Reis, Simulation of auto-ignition behaviour for varying gasoline engine operating conditions, 2nd Conference on Engine Processes, 02.-03.07.2015, Berlin
K.G. Stapf, G. Paczko, N. Peters, Simulation of mega-knock probability in highly boosted direct injection SI engines, Symposium for Combustion Control, 17.-18.06.2015, Aachen
S. Menon, K.G. Mooney, K.G. Stapf, D.P. Schmidt, Parallel adaptive simplical re-meshing for deforming domain CFD computations, Journal of Computational Physics 298 (2015) 62-78
K.G. Stapf, B. Reis, F. Euring, A. Kleinhans, M. Wittner, P. Stähle, H.P. Schuchmann, V. Gaukel, Simulation of a spray drying process with consideration of particulate diffusion, ProcessNet Jahrestreffen der Fachgruppen Computational Fluid Dynamics und Mehrphasenströmung, 19.-20.03.2015, Lüneburg
K.G. Stapf, G. Paczko, N. Peters, Computational analysis of the interrelation of mega-knock phenomena and charge motion, XII. Tagung Motorische Verbrennung, 12.-13.03.2015, Ludwigsburg
2014 K.G. Stapf, Virtuelle Produktentwicklung - Einsatz von rechnergestützten Verfahren zur Simulation von Strömungsvorgängen, fibit´14, Fulda
K.G. Stapf, S. Menon, D. Schmidt, M. Rieß, M. Sens, Charge motion and mixture formation analysis of a DISI engine based on an adaptive parallel mesh approach, SAE 2014-01-1136
2013 K.G. Stapf, Mehrzonen-Simulation von Verbrennungsanomalien am Ottomotor mittels Reaktionskinetik, 4. Internationale Tagung Ottomotorisches Klopfen, 09.-10.12.2013, Berlin
A. Benz, M. Rieß, M. Sens, M. Wöbke, K.G. Stapf, Valve train variabilities on gasoline engines between dethrottling and turbulence generation, International Conference : The Spark Ignition Engine of the Future, 04.-05.12.2013, Strasbourg
K.G. Stapf, Charge motion and mixture formation analysis of a direct injection spark ignition engine using OpenFOAM®, 7th Open Source CFD International Conference 2013, 25.-26.10.2013, Hamburg
2012 Konrad-Zuse-Preis
2011 K.G. Stapf, Numerische Simulation der Kontrollierten Selbstzündung, Dissertation RWTH Aachen University
2009 P. Adomeit, A. Sehr, R. Weinowski, K.G. Stapf, D. Seebach, S. Pischinger, K. Hoffmann, D. Abel, F. Fricke, H. Kleeberg, D. Tomazic, Operation Strategies for Controlled Auto Ignition Gasoline Engines, SAE International Journal of Engines, 2:164-172
K.G. Stapf, D. Seebach, S. Pischinger, P. Adomeit, J. Ewald, Modeling and Simulation of Gasoline Auto Ignition Engines, IFAC Workshop on Engine and Powertrain Control, Simulation and Modeling, 30.11.-02.12.2009, Rueil-Malmaison
K.G. Stapf, D. Seebach, S. Pischinger, K. Hoffmann, D. Abel, Aspekte der ottomotorischen Selbstzündung - Entwicklung eines Regelungskonzepts, MTZ Motortechnische Zeitschrift, Ausgabe 4, 2009
D. Seebach, K.G. Stapf, S. Pischinger, K. Hoffmann, D. Abel, Modellierung und Regelung der ottomotorischen Selbstzündung, IX. Tagung Motorische Verbrennung, 19.-20.03.2009, München
2008 K. Hoffmann, P. Drews, D. Seebach, K.G. Stapf, D. Abel, S. Pischunger, Optimized closed loop control of Controlled Auto Ignition CAI, FISITA World Automotive Congress, 14.-19.09.2008, München
P. Adomeit, J. Ewald, K.G. Stapf, D. Seebach, S. Pischinger, Kontrolle und Vorhersage stochastischer Entflammungsvorgänge beim ottomotorischen CAI Verfahren, 8. Internationales Symposium für Verbrennungsdiagnostik, 10.-11.06.2008, Baden-Baden
S. Pischunger, K.G. Stapf, D. Seebach, C. Bücker, P. Adomeit, J. Ewald, Controlled Auto-Ignition: Kontrolle der Verbrennungsrate durch gezielte Schichtung, 29. Internationales Wiener Motorensymposium, 24.-25.04.2008, Wien
2007 P. Adomeit, S. Pischinger, R. Aymanns, M. Graf, K.G. Stapf, Analysis of Cyclic Fluctuations of Charge Motion and Mixture Formation in a DISI Engine in Stratified Operation, SAE 2007-01-1412
K.G. Stapf, D. Seebach, F. Fricke, S. Pischinger, K. Hoffmann, D. Abel, CAI-Engines: modern combustion system to face future challenges, SIA Conference: The Spark Ignition Engine of the Future, 28.-29.11.2007, Strasbourg
S. Pischinger, R. Aymanns, M. Graf, K.G. Stapf, P. Adomeit, O. Lang, Analysemethoden zyklischer Schwankungen in direkteinspritzenden Ottomotoren, VII. Tagung Motorische Verbrennung, 15.-16.03.2007, München
C. Bücker, K.G. Stapf, K. Krebber-Hortmann, S. Pischinger, S. Mori, Unterschiedliche Strategien für die Ventilsteuerung bei kontrollierter Selbstzündung, HdT Tagung Variable Ventilsteuerung, 13.-14.02.2007, Essen
Rheinmetall Stiftungspreis
Last modified: 2015/08/11 14:19