Jahr | Titel |
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2015 | M. Pasternak, F. Mauss, M. Sens, M. Riess, A. Benz, K.G. Stapf Gasoline engine development using zero-dimensional spark ignition stochastic reactor model and three-dimensional computational fluid dynamics engine model, International Journal of Engine Research IJER-15-0065 |
K.G. Stapf, B. Reis, Simulation of auto-ignition behaviour for varying gasoline engine operating conditions, 2nd Conference on Engine Processes, 02.-03.07.2015, Berlin | |
K.G. Stapf, G. Paczko, N. Peters, Simulation of mega-knock probability in highly boosted direct injection SI engines, Symposium for Combustion Control, 17.-18.06.2015, Aachen | |
S. Menon, K.G. Mooney, K.G. Stapf, D.P. Schmidt, Parallel adaptive simplical re-meshing for deforming domain CFD computations, Journal of Computational Physics 298 (2015) 62-78 | |
K.G. Stapf, B. Reis, F. Euring, A. Kleinhans, M. Wittner, P. Stähle, H.P. Schuchmann, V. Gaukel, Simulation of a spray drying process with consideration of particulate diffusion, ProcessNet Jahrestreffen der Fachgruppen Computational Fluid Dynamics und Mehrphasenströmung, 19.-20.03.2015, Lüneburg | |
K.G. Stapf, G. Paczko, N. Peters, Computational analysis of the interrelation of mega-knock phenomena and charge motion, XII. Tagung Motorische Verbrennung, 12.-13.03.2015, Ludwigsburg | |
2014 | K.G. Stapf, Virtuelle Produktentwicklung - Einsatz von rechnergestützten Verfahren zur Simulation von Strömungsvorgängen, fibit´14, Fulda |
K.G. Stapf, S. Menon, D. Schmidt, M. Rieß, M. Sens, Charge motion and mixture formation analysis of a DISI engine based on an adaptive parallel mesh approach, SAE 2014-01-1136 | |
2013 | K.G. Stapf, Mehrzonen-Simulation von Verbrennungsanomalien am Ottomotor mittels Reaktionskinetik, 4. Internationale Tagung Ottomotorisches Klopfen, 09.-10.12.2013, Berlin |
A. Benz, M. Rieß, M. Sens, M. Wöbke, K.G. Stapf, Valve train variabilities on gasoline engines between dethrottling and turbulence generation, International Conference : The Spark Ignition Engine of the Future, 04.-05.12.2013, Strasbourg | |
K.G. Stapf, Charge motion and mixture formation analysis of a direct injection spark ignition engine using OpenFOAM®, 7th Open Source CFD International Conference 2013, 25.-26.10.2013, Hamburg | |
2012 | Konrad-Zuse-Preis |
2011 | K.G. Stapf, Numerische Simulation der Kontrollierten Selbstzündung, Dissertation RWTH Aachen University |
2009 | P. Adomeit, A. Sehr, R. Weinowski, K.G. Stapf, D. Seebach, S. Pischinger, K. Hoffmann, D. Abel, F. Fricke, H. Kleeberg, D. Tomazic, Operation Strategies for Controlled Auto Ignition Gasoline Engines, SAE International Journal of Engines, 2:164-172 |
K.G. Stapf, D. Seebach, S. Pischinger, P. Adomeit, J. Ewald, Modeling and Simulation of Gasoline Auto Ignition Engines, IFAC Workshop on Engine and Powertrain Control, Simulation and Modeling, 30.11.-02.12.2009, Rueil-Malmaison | |
K.G. Stapf, D. Seebach, S. Pischinger, K. Hoffmann, D. Abel, Aspekte der ottomotorischen Selbstzündung - Entwicklung eines Regelungskonzepts, MTZ Motortechnische Zeitschrift, Ausgabe 4, 2009 | |
D. Seebach, K.G. Stapf, S. Pischinger, K. Hoffmann, D. Abel, Modellierung und Regelung der ottomotorischen Selbstzündung, IX. Tagung Motorische Verbrennung, 19.-20.03.2009, München | |
2008 | K. Hoffmann, P. Drews, D. Seebach, K.G. Stapf, D. Abel, S. Pischunger, Optimized closed loop control of Controlled Auto Ignition CAI, FISITA World Automotive Congress, 14.-19.09.2008, München |
P. Adomeit, J. Ewald, K.G. Stapf, D. Seebach, S. Pischinger, Kontrolle und Vorhersage stochastischer Entflammungsvorgänge beim ottomotorischen CAI Verfahren, 8. Internationales Symposium für Verbrennungsdiagnostik, 10.-11.06.2008, Baden-Baden | |
S. Pischunger, K.G. Stapf, D. Seebach, C. Bücker, P. Adomeit, J. Ewald, Controlled Auto-Ignition: Kontrolle der Verbrennungsrate durch gezielte Schichtung, 29. Internationales Wiener Motorensymposium, 24.-25.04.2008, Wien | |
2007 | P. Adomeit, S. Pischinger, R. Aymanns, M. Graf, K.G. Stapf, Analysis of Cyclic Fluctuations of Charge Motion and Mixture Formation in a DISI Engine in Stratified Operation, SAE 2007-01-1412 |
K.G. Stapf, D. Seebach, F. Fricke, S. Pischinger, K. Hoffmann, D. Abel, CAI-Engines: modern combustion system to face future challenges, SIA Conference: The Spark Ignition Engine of the Future, 28.-29.11.2007, Strasbourg | |
S. Pischinger, R. Aymanns, M. Graf, K.G. Stapf, P. Adomeit, O. Lang, Analysemethoden zyklischer Schwankungen in direkteinspritzenden Ottomotoren, VII. Tagung Motorische Verbrennung, 15.-16.03.2007, München | |
C. Bücker, K.G. Stapf, K. Krebber-Hortmann, S. Pischinger, S. Mori, Unterschiedliche Strategien für die Ventilsteuerung bei kontrollierter Selbstzündung, HdT Tagung Variable Ventilsteuerung, 13.-14.02.2007, Essen | |
Rheinmetall Stiftungspreis |